سیب زمینی های سرخ کرده شیرین

یازار :

+0 به یه ن
سرخ کردن عمیق ( یک روش سرخ کردن است که در آن مواد غذایی در روغن داغ غوطه‌ور می‌شود) یک روش آشپزی رایج است که در سراسر جهان استفاده می‌شود. این شیوه غالبا توسط رستوران‌ها و فست فود زنجیره‌ای به عنوان روشی سریع و ارزان برای تهیه غذاها به خصوص سیب زمینی سرخ کرده مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکثر افراد عاشق طعم سیب زمینی سرخ کرده هستند، اما این پیش غذای خوشمزه کالری و چربی ترانس بالایی دارد و مصرف زیاد آن می‌تواند تاثیرات منفی روی سلامت فرد بگذارد. با وجود مضرات سیب زمینی سرخ کرده این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توانیم بدون روغن سیب زمینی سرخ کنیم

با توجه به اینکه چربی‌های ترانس خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، سرطان، دیابت و همچنین چاقی را به همراه دارد، بهترین کار این است که مصرف غذاهای سرخ شده، به ویژه سیب زمینی سرخ کرده را به حداقل برسانیم یا با کمک روش‌های نوین و بدون نیاز به استفاده از روغن، مواد غذایی را سرخ کنیم. در ادامه این مقاله شیوه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم که تا یاد بگیرید که چگونه می‌توانیم بدون روغن سیب زمینی سرخ کنیم و هم‌زمان طعم دلنشین و همیشگی سیب زمینی سرخ کرده را داشته باشیم.

برش زدن

چگونه می‌توانیم بدون روغن سیب زمینی سرخ کنیم

ابتدا سیب زمینی‌های مناسب و مرغوب را انتخاب کنید و پوست بکنید. البته، برخی ترجیح می‌دهند پوست سیب زمینی را نگیرند. بعد از آن سیب زمینی‌ها را خرد کنید و اجازه دهید خشک شوند. در مرحله بعد، سیب زمینی‌ها را به نوارهای باریک و نیم سانتی برش بزنید. توجه کنید که هر چقدر سیب زمینی‌ها باریک‌تر باشند، بافتشان تردتر خواهند شد.

خیساندن

ما می‌خواهیم سیب زمینی‌ها را طوری سرخ کنیم که از بیرون ترد باشد و داخل آن خامه‌ای شود. برای این کار، باید مقدار نشاسته موجود در سیب زمینی‌ها را با خیساندن آن‌ها در آب کاهش دهید. بعضی از افراد تمایل دارند سیب زمینی را در آب سرد خیس کنند و برخی دیگر آب گرم را ترجیح می‌دهند. در هر صورت، سیب زمینی ها را حدود 15 دقیقه خیس کنید. سپس آب آن‌ها را تخلیه کرده و کاملا خشک کنید.

طعم‌دار کردن

پس از خشک شدن سیب زمینی‌ها، زمان آن است که آن‌ها را مزه‌دار کنید. برای انجام این کار می‌توانید از ادویه‌های محتلف مثل پودر سیر، پاپریکا و فلفل سیاه استفاده کنید. در این مرحله نمک اضافه نکنید، چون نمک آب سیب زمینی‌ها را خارج می‌کند و مانع از ترد شدن آن‌ها می‌شود. نمک را باید بعد از سرخ کردن سیب زمینی‌ها اضافه کنید. سیب زمینی‌ها را داخل یک کاسه بزرگ بریزید و بعد از اضافه کردن چاشنی‌ها، کاسه را چند بار تکان دهید تا همه سیب زمینی‌ها مزه‌دار شوند. اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید چند قاشق چای‌خوری نشاسته ذرت به سیب زمینی‌ها اضافه کنید تا بعد از سرخ کردن، لایه‌ای ترد روی آن ایجاد شود.

سرخ کردن

چگونه می‌توانیم بدون روغن سیب زمینی سرخ کنیم

فر را روی دمای 205 درجه سانتی‌گراد قرار دهید و گرم کنید. کاغذهای روغنی را روی سینی فر بچینید. این کار از چسبیدن سیب زمینی‌ها به سینی جلوگیری کرده و به ترد شدن آن‌ها کمک می‌کند. یک لایه سیب زمینی داخل سینی قرار دهید و مطمئن شوید که بین سیب زمینی‌ها فضای کافی وجود داشته باشد. اگر حجم سیب زمینی‌ها زیاد باشد، بخار می‌کنند و حالت خمیری به خود می‌گیرند.

سینی فر را روی قفسه میانی قرار دهید و اجازه دهید سیب زمینی‌ها به مدت 30 دقیقه داخل فر بمانند. سیب زمینی سرخ شده را پشت و رو کنید و سینی را بچرخانید تا این‌بار قسمت جلوی آن در بخش پشتی فر قرار بگیرد. سپس، سینی را روی قفسه بالای فر قرار دهید. فر را روی دمای 218 درجه سانتی‌گراد گرم کنید و اجازه دهید سیب زمینی‌ها 20 دقیقه دیگر بپزید. وقتی سیب زمینی‌ها را از فر خارج کردید، می‌توانید نمک و چاشنی‌های بیشتری روی آن‌ها بریزید و با سس گوجه فرنگی یا انواع دیگر سس میل کنید.

شاید به این مطلب هم علاقه مند باشید: با روغن کنجد و فواید آن بیشتر آشنا شوید

 

فواید سیب زمینی

سیب زمینی یک گیاه ریشه‌ای و از تیره Solanaceae است و یک ماده غذایی اصلی و محبوب در بین مردم سراسر دنیا به شما می‌رود. سیب زمینی یک غذای نسبتا ارزان بوده و شیوه پرورش آن ساده است، همچنین مواد مغذی متنوعی دارد که آن را به یک خوراکی مفید برای بدن تبدیل می‌کند. در ادامه به فواید متعدد این گیاه خوشمزه اشاره می‌کنیم.

آنتی اکسیدان

سیب زمینی سرشار از ترکیباتی مانند فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها و اسیدهای فنولیک است. این ترکیبات با خنثی کردن مولکول‌های بالقوه مضر که به رادیکال‌های آزاد مشهورند به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می‌کنند. هنگامی که رادیکال‌های آزاددر بدن جمع می‌شوند، می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان را افزایش دهند.

کمک به کنترل قند خون

سیب زمینی حاوی نوع خاصی از نشاسته است که به عنوان نشاسته مقاوم شناخته می‌شود. این نشاسته شکسته نشده و کاملا جذب بدن می‌شود. سپس، نشاسته مقاوم به روده بزرگی می‌رسد و به منبع تغذیه باکتری‌های مفید روده شما تبدیل می‌شود. تحقیقات، نشاسته مقاوم را به بسیاری از مزایای سلامتی، از جمله کاهش مقاومت به انسولین مرتبط کرده است، که به نوبه خود کنترل قند خون را بهبود می‌بخشد.

بهبود عملکرد سیستم گوارش

چگونه می‌توانیم بدون روغن سیب زمینی سرخ کنیم

نشاسته مقاوم موجود در سیب زمینی می‌تواند سلامت گوارش را نیز بهبود بخشد. وقتی نشاسته مقاوم به روده بزرگ می‌رسد، غذایی برای باکتری‌های مفید روده می‌شود. این باکتری‌ها نشاسته را هضم کرده و آن را به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تبدیل می‌کنند. نشاسته مقاوم داخل سیب زمینی بیشتر به بوتیرات اسید چرب زنجیره کوتاه تبدیل می‌شود که یک منبع غذایی ارجح برای باکتری‌های روده است.

القا کننده حس سیری

گذشته از مغذی بودن، سیب زمینی‌ها فوق العاده سیر کننده هستند. این خاصیت به این دلیل است که سیب زمینی باعث افزایش سطح هورمون‌های القای کننده سیری، مانند کلسیستوکینین (CCK) می‌شود.

بیشتر بدانیم: خوراکی‌های کاهش دهنده اشتها
 

 

فاقد گلوتن

رژیم بدون گلوتن یکی از رژیم‌های پرطرفدار در سراسر جهان است. این رژیم شامل حذف گلوتن است که جزو خانواده پروتئین‌هاییست که در غلاتی مانند گندم، جو و چاودار یافت می‌شود. بیشتر افراد علائم نامطلوب مصرف گلوتن را تجربه نمی‌کنند. با این حال، افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن می‌توانند هنگام مصرف غذاهایی که حاوی گلوتن هستند، ناراحتی شدیدی را تجربه کنند. علائم این حساسیت شامل درد شدید معده، اسهال، یبوست، نفخ و بثورات پوستی است.



شرکت های چاپ و بسته بندی

یازار :

+0 به یه ن

نکاتی در مورد شرکت های چاپ و بسته بندی


پنج سوال که باید از شرکت های چاپ و بسته بندی باید پرسیده شود؟

شرکت های چاپ

بسیاری از مردم این گونه فکر می کنند که بیشتر شرکت های فعال در این زمینه کم و بیش محصولات مشابه عرضه می کنند. البته موضوع متن ما این نیست، بلکه در نظر داریم سوالاتی را مطرح کنیم که شما می توانید قبل از بستن قرارداد با یک شرکت بسته بندی از آنان بپرسید بنابراین پنج سوال حیاتی در این زمینه را مرور می کنیم. جعبه سیب زمینی بیرون بر

برای محصولات خود از چه مواد اولیه ای و با چه کیفیتی استفاده می کنید؟

شرکت های چاپ

بسیاری از مشتریان فکر می کنند استفاده از یک جعبه و پکیج ارزان برای راه افتادن کارشان کافی است و به سایر مسائل مربوط به آن فکر نمی کنند. به شما پیشنهاد می کنیم از با کیفیت ترین بسته بندی های موجود در بازار استفاده کنید، برای این کار سراغ جدید ترین مواد اولیه موجود در بازار بروید و از این بابت ترسی نداشته باشید، هر چه قدر برای کیفیت محصول هزینه کنید کم است.

آخرین محصول شما چه قابلیت هایی دارد؟

شرکت های چاپ

هنگام بستن قرارداد با یک شرکت بسته بندی اطلاعات لازم را درمورد ظرفیت خط تولیدشان کسب کنید.این اطلاعات در آینده نیز به کارتان خواهد آمد و می توانید بفهمید برای گسترش کسب و کارتان می توانید روی آن ها حساب کنید یا خیر.ممکن است یک شرکت نیرو و امکانات لازم برای تامین نیاز های فعلی شما را داشته باشد اما در آینده خیر. شرکت های چاپ

 

شرکت های چاپ

 

شرکت شما برای چه مدت زمانی دراین زمینه فعالیت دارد؟

شرکت های چاپ

پنهان کردن این مطلب که یک شرکت برای مدت کوتاهی فعالیت دارد کار دشواری است. مدت زمان فعالیت یک شرکت که نشان از تجربه ودانش بیشتردارد این امکان را به شما می دهد تا اهداف خود را به راحتی محقق کنید و حتی کیفیت محصول مورد نظرتان را ارتقا دهید.همچنین وقتی شرکتی مدت زمان طولانی تری فعال بوده است می تواند این اطمینان را به شما بدهد که برای مدت بیشتری دوام خواهد آورد و برای همکاری های بیشتر می توانید برنامه ریزی کنید.

چه ضمانتی برای تحویل به موقع سفارشات وجود دارد؟

 

قبل از بستن قرارداد با یک کمپانی پکیجینگ باید خیال خود را از بابت زمان تحویل گرفتن محصول آسوده کنید. صراحتا بپرسید چه تضمینی برای تحویل سفارشات در مهلت تعیین شده می دهند، اگر با قطعیت جواب ندادند بهتر است با شرکت دیگری همکاری کنید.

آیا پاسخگوی مشکلات مشتری خواهید بود؟

 

درصورتی که کار به درستی پیش نرود، شما باید نسبت به پیگیری و حل مشکل از سوی تولید کننده آسوده خاطر باشید و درکوتاه ترین زمان ممکن به تماس تلفنی یا سایر مکاتبات مشتری پاسخ داده خواهد شد. مجموعه ایرانیان پک با تکیه بر تیم متخصص طراحی و بروزترین دستگاه های صنعت چاپ این امکان را دارد تا همه نیاز های شما در زیمنه طراحی و چاپ محصولات بسته بندی پوشش دهد. شما را به بازدید از سایر صفحات این تارنما برای آشنایی بیشتر با محصولاتمان دعوت می کنیم. 

منبع مطالب وبلاگ ایرانیان پک  



رستوران های بیرون بر

یازار :

+0 به یه ن

امروزه با توجه به افزایش تمایلات افراد جامعه به تهیه‌ی غذا از خارج منزل شاهد رشد چشمگیر صنعت فست فود در ایران و تمام کشورهای در حال توسعه هستیم، اما سؤال اینجاست که ارائه‌ی چه نوع غذاهایی طرفداران بیشتر و از همه مهم‌تر نسبت سود به سرمایه‌ی بالاتری دارد؟

ایرانیان پک به عنوان یکی از تأمین کننده‌های بزرگ صنعت رستوران در بحث تولید جعبه های فست فود و رستوران از قبیل جعبه پیتزا، جعبه برگر و… به بررسی مورد به مورد شاخه‌های صنعت رستوران داری می‌پردازد، شما در این تایپینگ مزیت‌های فست فود های بیرون بر را مطالعه خواهید کرد. 

۱. کم کردن هزینه‌ی اجاره بها:

رستوران های بیرون بر
مهم‌ترین و بیشترین هزینه‌ی جاری و البته ثابت یک فست فود هزینه‌ی اجاره بهای مغازه می‌باشد، هزینه‌ای که با کسر شدن سالن فست فودتان موجب کمتر شدن هزینه‌ی اجاره بها می‌شود.

۲. امکان استفاده از املاک ارزان قیمت:

رستوران های بیرون بر
به غیر از مورد بالا که موجب کم شدن هزینه اجاره می‌شود، در کسب و کارهای مبتنی بر فروش بیرون بر دیگر نیاز به تهیه‌ی مغازه در خیابان‌های اصلی شهر نمی‌باشد به خصوص اگر فروش به صورت تیکوی نبوده و بیرون بر باشد.

 رستوران های بیرون بر

رستوران های بیرون بر

۳. کم شدن هزینه ی قبض ها:

رستوران های بیرون بر
به دو دلیل هزینه های قبض شما کم میشود اول به علت کسر شدن فضای سالن، دوم به دلیل اینکه با کم شدن مصرف برق با صورت حساب های چند مرحله ای که موجب افزایش قیمت بسیار زیاد در موارد پر مصرف میشدید حذف میشود و سوم به این دلیل که شما نیاز به نور زیاد برای جذب مشتریانتان ندارید.

۴.راحت تر شدن مدیریت:

رستوران های بیرون بر
شما دیگر تنها کافیست آشپزخانه ی خود را مدیریت کنید و نه همزمان سالن و…

۵. حذف مشکل اماکن:

رستوران های بیرون بر
مدیر یک رستوران همیشه با چالش اماکن دست و پنجه نرم می‌کند چراکه نه خیلی راحت به مشتریان می‌شود تذکر داد و نه راحت می‌توان با اماکن کنار آمد به خصوص افرادی که ویژگی‌های شخصیتی آرامی ندارند

 رستوران های بیرون بر

رستوران های بیرون بر

۶.حذف مشکل تعزیرات:

رستوران های بیرون بر
قاعدتاً مراکز بیرون‌تر با توجه به کم شدن هزینه‌های ثابت و سرو قیمت‌های بسیار مناسب‌تری را ارائه داده و با مشکلات قوانین حمایت از مصرف کننده که دست و پای بسیاری از مدیران فست فود را می‌بندد مواجه نمی‌شوند.

۷.کم شدن هزینه‌ی پرسنل:

رستوران های بیرون بر
شما دیگر تنها نیاز به پرسنل آشپزخانه دارید و با توجه به این موضوع که پرسنل شما غالباً ارتباط مستقیم با مشتریانتان ندارند، نیاز به پرستیژ عالی ندارند، می‌توان از پرسنل با هزینه‌ی مناسب‌تر استفاده کرد

۸. حذف هزینه‌ی دکور و ظروف:

یکی از پر هزینه‌ترین قسمت‌های راه اندازی رستوران قسمت دکور و البته ظروف همانند جعبه سیب زمینی  آن می‌باشد که با توجه به رقابت بسیار زیاد ایجاد شده هزینه‌های بالایی را می‌طلبد که شاید یر هر فردی قابل تأمین نباشد، به خصوص هزینه‌های که تقریباً امکان بازگشت سرمایه نیز برایشان کمتر از ۲۰ درصد می‌باشد.

 رستوران های بیرون بر

رستوران های بیرون بر

۹. کم شدن مالیات:

متأسفانه در کشور ما تعیین مالیات هر کسب و کار از قوانین یکپارچه و مناسبی یا سود نمی‌برد و یا اجرا نمی‌شود که این امر در صنف غذا موجب دیده شدن مالیات‌های سنگین برای مجموعه‌های بزرگ با ظاهر زیبا گردیده، که البته فست فود یا مراکز طبخ غذای بیرون بر کمتر با این مشکل روبه‌رو می‌شوند.

۱۰.کمتر شدن فشار مشتری: 

رستوران های بیرون بر
در رستوران‌های دارای سالن شما با مشکل مدیریت مشتری بیشتری در ساعت‌های پیک شلوغی روبرو هستید تا نمونه‌ی بیرون بر چراکه همه چیز از طریق اپ یا تلفن اتفاق میافتد و قاعدتاً استرس و فشارهایی که یک مشتری حضوری می‌تواند ایجاد کند کمتر می‌شود.

خلاصه مطلب فوق را می‌توان در این چند جمله آورد:

در فست فودهای بیرون بر هزینه‌ی سالن و هزینه‌های تابع آن از قبیل دکور، ظروف و… کاملاً صفر می‌شود و در کنارش بسیاری از هزینه‌های آشپزخانه از قبیل لباس فرم، هزینه‌های آشپزها و… به میزان قابل توجه کمتر می‌شود و در کنار این موارد بنا به دلایل مختلفی همچون نبود مشکلات اماکن، تعزیرات و البته مشتریان حضوری، مدیرت بسیار آسان‌تر می‌شود..

 


  • [ 1 ]